el gato atrapado en la pared
martes, 19 de enero de 2010
Com el síndrome d'Estocolm...
Tot i que la violència de gènere que porta amb ella la degradació personal, l'humiliació, el deshonor, la deshonrra, el despreci, etc., encara trobem casos com el de Violeta Santander, agradida per la seva parella sentimental. Va ser defensada pel professor Neira de l'atac d'Antonio Puerta, qui va estar durant 8 mesos hospitalitzat i gairebé donat per mort per culpa de l'agressió.



Al vídeo es veu i s'explica clarament com succeeixen els fets. Despres de tot, Violeta segueix defensant a Antonio Puerta, el seu agressor i parella, igual que ho va fer al judici que ha acabat tancant a aquest maltractador 7 mesos a la presó. Després de tot el segueix defensant a capa i espasa a tots els programes del cor on va, i a totes les aparicions que fa públicament.

Acostuma a passar. Algunes defensen l'agresor per por, però altres pateixen l'anomenat 'síndrome de la dona maltractada'. Desitjaria que prenguessim com a exemple algú com el cas del que parla Bebe a 'Malo'. Ens explica una situació de maltractament, i ens explica que hem de tenir força per valorar-nos. S'està més tranquil si ell no hi és, el sol surt quan marxa. La ràbia del mal que ens han fet ens servirà per lluitar contra ell. Ningú és millor que ningú. La gent que maltracta és dèbil i ningú té l'obligació de aguantar-ho. Sovint aquestes històries tant tristes es barregen amb lligams com la familia o els fills. Hem de pensar que qui no està bé per cuidar de sí mateix no pot cuidar de ningú:

Apareciste una noche fria
con olor a tabaco sucio y a ginebra
el miedo ya me recorría
mientras cruzaba los deditos tras la puerta
Tu carita de niño guapo
se l'ha ido comiendo el tiempo por tus venas
y tu inseguridad machista
se refleja cada día en mis lagrimitas

Una vez más, no por favor que estoy cansá
y no puedo con el corazón
Una vez más, no mi amor por favor,
no grites que los niños duermen
Una vez más, no por favor que estoy cansá
y no puedo con el corazón
Una vez más, no mi amor por favor,
no grites que los niños duermen.
Voy a volverme como el fuego
voy a quemar tus puños de acero
y del morao de mis mejillas sacar valor
para cobrarme las heridas.
Malo, malo, malo eres
no se daña a quien se quiere, no
tonto, tonto, tonto eres
no te pienses mejor que las mujeres
Malo, malo, malo eres
no se daña a quien se quiere, no
tonto, tonto, tonto eres
no te pienses mejor que las mujeres

El dia es gris cuando tu éstas
y el sol vuelve a salir cuando te vas
y la penita de mi corazón
yo me la tengo que tragar con el fogón
mi carita de niña linda
se ha ido envejeciendo en el silencio
cada vez que me dices puta
se hace tu cerebro más pequeño

Una vez más, no por favor que estoy cansá
y no puedo con el corazón
Una vez más, no mi amor por favor,
no grites que los niños duermen
Una vez más, no por favor que estoy cansá
y no puedo con el corazón
Una vez más, no mi amor por favor,
no grites que los niños duermen.
Voy a volverme como el fuego
voy a quemar tus puños de acero
y del morao de mis mejillas sacar valor
para cobrarme las heridas.
Malo, malo, malo eres
no se daña a quien se quiere, no
tonto, tonto, tonto eres
no te pienses mejor que las mujeres
Malo, malo, malo eres
no se daña a quien se quiere, no
tonto, tonto, tonto eres
no te pienses mejor que las mujeres...

Voy a volverme como el fuego
voy a quemar tus puños de acero
y del morao de mis mejillas sacar valor
para cobrarme las heridas.
Malo, malo, malo eres
no se daña a quien se quiere, no
tonto, tonto, tonto eres
no te pienses mejor que las mujeres
Malo, malo, malo eres
no se daña a quien se quiere, no
tonto, tonto, tonto eres
no te pienses mejor que las mujeres...

Malo, malo, malo eres
malo eres, porque quieres
Malo, malo, malo eres
no me chilles que me duele
Eres debil y eres malo no te pienses
mejor que yo ni que nadie
y ahora yo me fumo un cigarrito
y te hecho el humo en el corazoncito
porque malo, malo, malo eres, tu
malo, malo, malo eres, si
malo, malo, malo eres, siempre
malo, malo malo eres.



Un altre cas molt diferent és el de Lisbeth Salander, qui no s'arronsa davant de les agressions i es prèn la justícia per la seva mà. Ella posa en pràctica la part de la cançó en que diu que es tornarà com el foc i que cremarà els seus punys d'acer (baja, o el crema viu directament). Potser no és la més habitual, però s'han donat casos de dones que han matat al seu marit agressor després d'aguantar durant molt de temps els maltractaments. El problema en aquests casos és que el maltractador paga amb la vida els excesos, però la maltractada també paga legalment haver-se agafat la justícia per la seva mà.

Tot són formes, i ben mirat, el millor és deixar la justícia en mans dels jutges (justos o injustos) i esperar que si legalment algú no paga la pena merescuda, serà la vida qui li faci pagar.

Etiquetas: , , , , , , , ,

posted by .sfp @ 11:09  
0 Comments:

Publicar un comentario

<< Home
 
criminales

antecendentes
expedientes
Shoutbox

"Un quejido, sordo y entrecortado al comienzo, semejante al sollozar de un niño, que luego creció rápidamente hasta convertirse en un largo, agudo y continuo alarido, anormal, como inhumano, un aullido, un clamor de lamentación, mitad de horror, mitad de triunfo, como sólo puede haber brotado en el infierno de la garganta de los condenados en su agonía y de los demonios exultantes en la condenación."

Edgar Allan Poe

cómplices
Powered by

Blogger Templates

BLOGGER